Blog Honeymoon met Quintin in Drenthe

Mama    Op vakantie met baby tips    Blog Honeymoon

blog over baby's en mama zijn

CamBes   •    volg mij
Blog van 30 August 2017

Blog Honeymoon met Quintin in Drenthe

De mooiste dag van ons leven zat er weer op en de volgende dag is het tijd om te vertrekken voor onze Honeymoon. We houden het bescheiden, want dit is de eerste vakantie van Quintin en we willen hem niet teveel vermoeien met een vliegreis of blootstellen aan een hete Zuid- Europese zon, hij is immers nog geen jaar oud.

We hadden gepland naar Arcen te gaan in Limburg, maar de reisorganisatie waar de boeking was gedaan, annuleerde de reis één week van tevoren, omdat er geen huisje vrij zou zijn. Nou, dat is dus de laatste keer, dat we met die organisatie zaken hebben gedaan!

Een ander reisbureau aangeschreven en zij hadden enkele opties op deze korte termijn. We besloten naar Drenthe te gaan en een weekje in een chalet te vertoeven op een familiecamping. Drenthe is een groene provincie en de hunebedden hadden we beiden eigenlijk nog nooit eerder bezocht. Een week is zo volgepland!

Quintin genoot met volle teugen

Eenmaal in Drenthe zijn we heerlijk tot rust gekomen. Quintin vond het geweldig om in het gras te liggen en sliep ouderwets bij ons op de kamer. Hij had een beetje moeite met de lange autorit ernaar toe, dus voor de terugweg alvast besloten onderweg een wat langere tussenstop te maken.

Gedurende de week hebben we gezwommen in de Eems, de Hunebedden bezocht, de plaatselijke rommelmarkt afgestruind en bijna iedere dag ge-bbq'd, totdat het ging regenen. Gelukkig was er in het park een overdekt zwembad en ook een leuke Mascotte, Koos Konijn, die verhalen voorleest voor de hele kleintjes. Quintin genoot met volle teugen.

Lopen gaat erg moeizaam en doet veel pijn met versleten heupen

Boomkroonpad

Papa heeft met Quintin het Boomkroonpad bezocht, terwijl mama in de rolstoel het souvenirwinkeltje onveilig ging maken. In de rolstoel kun je immers het Boomkroonpad niet op… De rolstoel is nodig omdat, zo bleek 5 dagen vóór de bruiloft, ik acuut last heb van versleten heupen. Lopen gaat erg moeizaam en doet veel pijn.

De enige behandeling is het krijgen van twee nieuwe heupen. De reden van deze kwaal is het gebruik van prednison sinds mijn elfde. Tja, die is nodig voor de donornier, dus daar kan ik niet mee stoppen. Gelukkig is de operatie met spoed gepland in september, anders loopt Quintin straks al en kan ik niet eens achter hem aan!

Het kleinste museum van Nederland

Op de terugreis zijn we in Zwolle gestopt voor een tussenstop. Zoals je kunt verwachten tijdens vakantie in Nederland kwam het die dag met bakken uit de hemel. We zijn het Sinterklaasmuseum ingedoken, het kleinste museum van Nederland! Daarna hebben we in een lunchroom dichtbij wat gegeten en gedronken voor we onze weg vervolgden naar huis.

Gelukkig, de oversteek naar huis is nu niet lang meer, dachten we. Dat houdt Quintin wel vol. Komen we nét voor de afslag naar onze woonplaats in de file…! Een auto met aanhanger was van de weg geraakt, alle rijstroken dicht. We hebben bijna één uur lang stilgestaan. Pfffff… De volgende vakantie misschien dan toch met een vliegtuig naar de (niet te hete) zon!

Van onze blogger CamBes

blog over zwangerschap en mama zijn

CamBes   •    volg mij
Ik ben blogger bij KindjeKlein

In januari 2016 waren mijn vriend Sydney we in blijde verwachting van een kindje. In augustus 2016 is Quintin Gerard geboren. Ik heb een donornier en zwanger worden was zeker geen vanzelfsprekendheid. Quintin is gelukkig gezond geboren, hoewel hij zich wat vroeg meldde: met 32 weken en 4 dagen is hij gekomen. Ons huwelijk is erdoor een jaartje uitgesteld, maar nu zijn we getrouwd en vormen samen met Dobermann Yara, kitten Pablo en konijntjes Deedee en Doodoo een happy family!

Lees mijn vorige blog: Uiteindelijk is de grote dag aangebroken… We gaan trouwen!
Lees het vervolg: Blog Boek Sofietje en het geheim van de kikker
volg mij

Lees alle blogs van CamBes

Mamabloggers

Vind jij het leuk om te bloggen? We zoeken weer nieuwe bloggers! Wil je ook bloggen over je baby en moederschap?